Квітень 17

Цікаві факти про Ейфелеву вежу

Якщо ви запитаєте 100 різних людей, що у них асоціюється з Парижем, то, швидше за все, почуєте – Ейфелева вежа. Ця залізна леді є найбільш пізнаваною, найбільш відвідуваною і самої «фотографовуваною» туристичною визначною пам’яткою світу.

Ейфелева вежа

Більше 200 мільйонів людей відвідали Ейфелеву вежу з тих пір, як її побудували в 1889 році, адже саме з вершини цієї вежі можна побачити весь Париж.

Ось інші цікаві та неймовірні факти про Ейфелеву вежу.

1. Ейфелеву вежу ненавиділи

Почнемо з того, що Ейфелевої вежі могло б і не бути. Коли французький інженер Густав Ейфель вперше вирішив звести цю структуру в 1887 році, його затія була зустрінута з неабиякою часткою критики. Багато відомих культурних діячів тих часів, навіть підписали документ, в якому було сказано: “Протягом наступних років ми повинні будемо дивитися на огидну тінь ненависної колони із заліза і гвинтів, яка буде тягнутися над містом, як чорнильна пляма».

будівництво Ейфелевої вежі

Одним з найбільших ненависників Ейфелевої вежі став письменник Гі де Мопассан, який часто обідав у ресторані вежі, так як це було єдине місце в Парижі, звідки не можна було побачити цю «огидну» структуру.

2. Вона не повинна була залишитися

Ейфелеву вежу спочатку побудували в 1889 році, як тимчасову структуру в пам’ять 100-літнього ювілею Французької революції. Її побудували в якості вхідної арки для Всесвітньої виставки 1889 року, і вона повинна була демонструвати перевагу французьких технологій та інженерії.

Її збиралися тримати протягом 20 років, а потім розібрати. Однак найвища будова в світі тих часів приваблювала багато уваги, а завдяки радіостанції, Ейфелева вежа залишилася.

3. Непереборна перешкода для Гітлера

Під час другої світової війни, перед тим як Гітлер увійшов у Париж в 1940 році, французи порушили привод ліфта, який не можна було полагодити через війну. Нацистські солдати не змогли дістатися до верхівки вежі, щоб розвісити свої прапори. З цього моменту, люди стали говорити, що «Гітлер завоював Францію, але не зміг завоювати Ейфелеву вежу».

Однак Гітлер не полінувався піднятись на вежу пішки. Ліфти відремонтували у 1944 році, й усім солдатам-союзникам був дозволений безкоштовний вхід нагору.

4. Барвиста вежа

Так як сама структура досить висока, Ейфелеву вежу фарбують трьома різними відтінками кольорів. Самий темний використовується у основи башти, а найяскравіший колір на верхівці. Саму вежу вкривають 60 тоннами фарби кожні 7 років, для того, щоб захистити її від корозії.

5. Вигравірувані імена

Густав Ейфель вигравірував імена 72 найвидатніших французьких інженерів, учених та математиків того часу, які брали участь у створенні Ейфелевої вежі. На початку 20-го століття імена були зафарбовані, але знову відновлені в 1986-1987 році компанією Société Nouvelle d’exploitation de la Tour Eiffel.

6. Найвище місце для реклами

З 1925 по 1935 рік освітлений знак автомобільної компанії Citroën прикрашав три з чотирьох сторін башти. Це стало найбільшою рекламною акцією і найвищим місцем для реклами в світі в той час.

7. Стійка вежа

Ця величезна башта практично не страждає від вітру. Навіть при дуже сильному вітрі, верхівка Ейфелевої башти відхиляється всього на 15 сантиметрів. При цьому сонце може призвести до того, що верхівка башти відхиляється на 17 сантиметрів. Через висоту цієї структури і рвучкі вітри, шанси нещасних випадків під час будівництва Ейфелевої вежі були дуже високі, але тільки одна людина постраждала при зведенні вежі.

8. Одне з найпопулярніших місць для самогубств

Самогубства, вчинені на Ейфелевій вежі – це досить поширене явище. У Франції один з найвищих показників самогубств у світі: 17,5 самогубств на 1000 чоловік. Позбавлення себе життя з 300-метрової залізної вежі стало третім за популярністю методом самогубства у Франції після отруєння і повішення.

Багато разів люди робили спроби вбити себе, і їх намірам не судилося реалізуватися. Найцікавішим випадок стався з жінкою, яка стрибнула з Ейфелевої вежі, приземлилася на дах автомобіля, а потім вийшла заміж за власника машини.

9. Продана двічі

У 1925 році шахраєві Віктору Люстігу (Victor Lustig) вдалося продати знамениту башту на металобрухт, двічі. Він переконав двох різних людей взяти участь у фінансуванні структури, так як місто більше не міг її підтримувати. Люстіг навіть наполягав на хабарі, щоб клієнт міг виграти престижний конкурс торгів міста. Після того, як він отримав гроші, шахрай зник, а через кілька років він вирішив повторити той же трюк, але невдало.

По темі: Віктор ЛюстігЗнамениті шахраїЕнциклопедія шахрайств та лохотронів

10. Копії Ейфелевої вежі

Невеликі копії Ейфелевої вежі можна побачити в багатьох куточках світу: в Лас-Вегасі (США), в місті Шеньчжень (провінція Гуандун в Китаї), місті Слобозія (Румунія), в Копенгагені (Данія), у Варні (Болгарія), місті Актау (Казахстанан) та інших містах.

11. Пальто-парашут

У 1912 році розробник пальта-парашута вирішив випробувати свій винахід на Ейфелевій вежі. Чоловік зістрибнув із третього майданчика споруди і загинув.

12. Томас Едісон відвідав Ейфелеву вежу і був надзвичайно вражений нею. Він написав у книзі відгуків: «Панові Ейфелю, інженеру, відважному будівничому величезного і незвичайного творіння сучасного інженерного мистецтва від того, хто дуже поважає і захоплюється всіма інженерами, включаючи Великого Інженера Господа Бога. Томас Едісон».


Позначки:,
Copyright Pingv.in.ua 2015-2017. All rights reserved.

Оприлюднено 17.04.2013 pingv.in.ua в категоріі "Дивовижний світ

Залишити відповідь

ввійти на сайт через 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code