Грудень 15

Секрети McDonald’s

McDonald’s – це феномен. Мережа швидкого харчування, що є бабусею всього фаст-фуду, мільйони людей лають і “схиляють” на всі лади за нездорову їжу, вічну штовханину і «корпоративний захват».

Але потік охочих по-швидкому закинути в себе пару гамбургерів не вичерпується, а навіть навпаки – збільшується.

У світі чи не кожен день відкривається новий «ресторан» з золотими арками на вивісці. І в кожному з них дівчинка чи хлопчик на касі знаходять кому сказати «Вільна каса, замовляйте, будь ласка».

І істотну роль в успішності мережі і нескінченному потоці паломників зіграли жорсткі стандарти, обов’язкові до дотримання в будь-якій точці світу, і різноманітні маркетингові секрети. Рей Крок, людина, яка придумала McDonald’s в тому вигляді, в якому він існує зараз, любив повторювати, що він працює не в харчопромі, а в шоу-бізнесі. І він був правий.

Ще в 1958 році в Макдональдсах з’явилася перша інструкція, в якій у всіх подробицях описувалися будь-які дії співробітника ресторану: від часу і температури обсмажування котлет до способів спілкування з відвідувачем. Тоді в «біблії McDonald’s» було 75 сторінок. Тепер – 750. І в ній прописаний кожен крок не тільки персоналу, але і нас з вами.

Захотіти прийти

Багато що вирішують місця, в яких розташовані «маки». Проведені компанією дослідження показали, що 70% рішень про відвідування McDonald’s приймається спонтанно, тому будують (організовують) ресторани в місцях, де ймовірність такого рішення максимальна. Там, де багато людей, що прогулюються, на перехрестях великих доріг по дорозі з центру, в спальних районах, поряд з великими вузами.

McDonaldsДо 70-х років минулого століття в McDonald’s працювали тільки чоловіки, але феміністки добилися роботи на рівних правах, і керуючих мережею фаст-фуду зобов’язали брати і жінок теж. Ця вимога сильно засмутила керівництво – всі їхні зусилля з вибудовування стандартів і конвеєрної роботи могли піти прахом, молодики ж неодмінно будуть відволікатися на дівчат і навіть заводити на роботі інтрижки та відносини. Довелося шукати соломонове рішення: не наймати красунь, а всіх інших одягнути в чоловічу форму, що не тільки приховує фігуру, а й добряче її псує. Ще й косметику з прикрасами заборонити.

Через деякий час, коли відвідувачі вже звикли до співробітниць-жінок, керівництво почало помічати, що в ресторанах з’явилося більше сімей, і жінки в цих сім’ях були дуже задоволені, що чоловіки не витріщаються на симпатичних офіціанток, як це буває в інших місцях.

Несподівано набутий бонус у вигляді лояльності жінок став вагомим аргументом для збереження традиції приховування жіночої краси. Форму для персоналу і сьогодні шиють страшну, а також дівчатам не дозволяють робити помітний макіяж, носити прикраси, користуватися парфумами, відрощувати і фарбувати нігті.

У McDonald’s давно зрозуміли, що не дорослі приводять до них своїх дітей, а діти приводять дорослих. Дитині важко відмовити, тим більше зараз, коли батьки дуже зайняті і від цього мучаться почуттям провини по відношенню до «забутих дітей». У Макдональдсах система залучення через дітей продумана детально: дитячі ігрові майданчики, проведення днів народження за дуже гуманною ціною, роздача маленьких бонусів малюкам, які стоять в черзі разом з мамами, підвищена увага і терпимість з боку персоналу. Все перераховане направлено і на дитину, і на її матір – в McDonald’s дуже добре знають закон «якщо хочеш, щоб тебе полюбила жінка, полюби її дитину».

Але апофеозом привабливості для дітей є знаменитий Хепі Міл, в який крім звичайного бургера, картоплі та напою додається невелика іграшка. І все це пакується в яскраву коробку, а діти шалено люблять, коли у них є своя персональна їжа зі своєї персональної коробочки. Іграшки найчастіше випускаються серіями, і якщо серія припала дитині до вподоби, то не виключено, що доведеться купити її всю, а значить 8 разів сходити в Макдональдс.

Побільше купіть

В стандартах компанії чітко прописано, що якщо відвідувач не озвучив розмір порції картоплі, напою, морозива або нагетс при замовленні, то йому за замовчуванням «пробивається» найбільша. По-перше, так економиться час – замовлення повинне бути прийняте за 60 секунд, а якщо касир починає розпитувати, то черга стане ще більше і занервує. А по-друге, так McDonald’s робить більше грошей.

Крім того, відвідувачеві скоріш за все запропонують взяти ще що-небудь – на корпоративній мові це називається «підказка». У підказку зазвичай входять десерти або сендвіч, час життя якого на спеціальній стійці «біні» (що спеціально підігрівається), добігає кінця. У McDonald’s персонал ніколи не використовує частку «не» при спілкуванні на касі – там побоюються самої можливості лінгвістичного програмування на заперечення. Тому найпоширеніше формулювання «Спробуєте?». Також зустрічаються варіанти «Будете?» або «Візьмете?».

Швидко піти

Якщо відвідувачі будуть затримуватися надовго, то тоді не вистачить місця новим відвідувачам і в касах буде менше грошей. Тому McDonald’s докладає багато зусиль, щоб ви не засиджувалися, а швиденько наситилися і пішли, звільнивши столи. У деяких особливо багатолюдних «маках» в Штатах навіть може бути оголошення про те, що на їжу відвідувачу виділяється півгодини, а потім охоронець може попросити піти.

Безкоштовний Wi-Fi у наших (і російських) Макдональдсах з’явився відносно недавно, і персонал відразу ж зіткнувся з проблемою. Молодь приходила, з’їдала пару гамбургерів і зависала перед ноутбуком годин на п’ять. Проблему вирішили радикально, мовчки відрубавши всі доступні розетки в залі. Сіла батарейка – топай додому.

Жорсткі стільці і не найзручніші на світі дивани – для цього ж. Хоча зараз, з розвитком кавового проекту МакКафе, проблема з диванами вирішується хоча б у частині ресторану, відведеної під статечне кавування.

Енергійну швидку музику в залі включають не тільки для того, щоб вам було приємно і у вас піднявся настрій. Людині властиво підлаштовуватися під навколишній ритм світу, і в цьому випадку вона з’їдає свій обід куди швидше, ніж могла б під який-небудь лаунж.

Вузькі проходи між столиками зроблені і з міркувань економії площі – щоб влізло більше посадочних місць, і для того, щоб люди відчували дискомфорт, коли повз них постійно хтось ходить, і прагнули від цього дискомфорту позбутися.

Неодмінно повернутись

Один з двох головних принципів роботи McDonald’s – це КЯЧД. За абревіатурою ховаються слова «культура, якість, чистота, доступність». Власне, на цьому і тримається привабливість макдональдсів для громадськості, нехай навіть і підсвідома.

Відвідувачам завжди посміхаються, ніколи не хамлять та кажуть хоч і стандартні, але все одно приємні слова. Багато людей, наприклад, спеціально намагаються дати касиру необхідну суму, щоб почути у відповідь «Спасибі, що без здачі». Це простеньке формулювання вже перейняли інші фаст-фуди мережі і навіть магазини, які не мають жодного відношення до їжі.

Люди люблять постійність, і вони твердо знають, що сьогодні, завтра і через п’ять років смак Біг Мака буде однаковим у будь-якому ресторані мережі, він не змінювався з самої появи сендвіча в 1967 році. Тому й заходять в «мак», щоб відчути добре знайомий смак. Але люди люблять і нове – епізодично в Макдональдсах з’являються нові пропозиції в меню. При цьому несподіванок не буває – смачно і якісно.

І те, що під час їжі навколо носяться співробітники з ганчірками і швабрами, теж викликає підсвідому довіру – «там весь час миють, там чисто, а значить сюрпризів у вигляді отруєнь і несподіваних знахідок бути не повинно».

А також це швидко і недорого.

Багато хто вважає, що до складу сендвічів McDonald’s входить якийсь хімічний інгредієнт, який викликає звикання і прагнення їсти їх знову і знову. І саме ця напівнаркотична залежність і приводить відвідувачів в маки, тільки в ній справа. Цікава гіпотеза, але так це чи ні – знають тільки ті одиниці, які володіють головними корпоративними секретами – рецептурою страв.

У будь-якому випадку варто визнати, що як би ми не лаяли шкідливу конвеєрну їжу зі Штатів, їсти її не перестають і навряд чи коли-небудь перестануть.


Позначки:, ,
Copyright Pingv.in.ua 2015-2017. All rights reserved.

Оприлюднено 15.12.2011 pingv.in.ua в категоріі "Дивовижний світ

Залишити відповідь

ввійти на сайт через 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code